Rabu, 29 Januari 2014

Sambal tempoyak petai/ sambal tempoyak ikan bilis

Sejak kerja ni, lama jugak aku tak masak rasanya. dulu sebelum kerja, rutin setiap hari ialan masak tengah hari. I masak dengan mak mertua uolss. lets say mama masak kari ayam, aku akan masak lauk yang kering-kering dan sayur pulak. contoh lauk kering-kering ialah ayam goreng kunyit, ayam sambal. dah ada satu lauk berkuah cukup lah. kang banjir pulak pinggan dengan kuah kari, tomyam, masak tempoyak. hewhewhew

oh by the way, laki kite hantar nasi lauk ayam merah and sambal tempoyak petaiiiiiiii.

ya allah mana nak cari laki macam ni, yang sanggup tapaukan nasi and ayam merah siap kuah banjir. kikiki
dah taw memang tabiat bini makan nasi kuah mesti banjir.eh jap, bukan nasi je. roti canai pon mesti banjir.
kalau tak cukup banjir, mintak tambah dhal. takpun bantai kuah laki aku.

jap aku google tempoyak ikan bilis ye. pada korang yang tak pernah makan, sambal ni memang sedap nak arwah (sedap nak mampossss).

                
ha ni lahhh. menjejes ayaq liuq cheqqq


kalau makan dengan nasi panas, menangis kesedapan lahhh

tadi nak cerita pasal sekarang dah jarang masak.tapi boleh melalut ke sambal tempoyak bilis. tapi memang berbaloi lah melalut. tak pasal-pasal nak makan lagi.haha.

salah satu sebab aku jarang masak ialah, bila weekend je balik rumah mak. dah tentu mak yang masak. kikiki

tugas aku hanya kemas rumah dan membebel.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan