Jumaat, 26 Mac 2010

nasi basi

bangun tengah hari pagi, semua orang takde, tengok jam, owh..patotlah.
masuk dapur,jengah atas meja..
woww...
mak betul2 tunaikan janji.gambaran nasik dagang begitu jelas menari-nari.2 bungkus lagi.no wonderlah saya kalau boleh tiap-tiap hari nak balik rumah.jangankan tiap-tiap hari,tiap2 minggu pon belom tentu dapat.
koko punya pasal.minggu ni saya nekad.dengan iltizam untuk ponteng koko yg begitu tinggi,saya bergegas kemas beg.
-cuci muka ala kadar,untuk mengekalkan momentum mood yang ghairah nak melahap nasik dagang-
*plus senyum puas2 sambil capai garfu n sudu

.
bukak dengan gopoh,then aku ternampak..
kaler biru! bukan.ni bukan biru kaler celcom,biru navy.
"nasik dagang x sepatotnya kaler biru!" hati aku membentak dalam hati.
watda..?omaigot.
nasik dagang impian aku dah bertukar menjadi nasik kerabu.
rasa nak marah nasik tuh,then aku bagi nasik tuh renungan hey-aku-tak-suka-kau.
aku-nak-makan-nasik-dagang.
bungkus balik,cari henpon,nak tanya mak,apsal semalam janji nk belikan nasi dagang..alih2 atas meja ada nasik kerabu.pelik..
lahabau,bangun tidur x check inbox..
"nasik dagang abes..esoklah"
hurmm..
then tekan2 remote,layan Oprah winfrey show..ade jugak hiburan aku pagi jumaat nih.
sambil tuh,layan mp3..layan jelah..

2 ulasan:

  1. wah paca ..kat umah da ek??haha..bestnye...uiks!!itu ke afif???wow...go get him la....do ur best in doing so k...=P

    BalasPadam
  2. hehe..malu la solid..tp best kwn ngn afif..
    i like~
    (blushing sambil pintal2 jambul)
    hehe

    BalasPadam