Selasa, 30 Mac 2010

bukan entri untuk memanusiakan manusia

siapa boleh hidup dengan orang yang pengotor yang tidak boleh sesekali ditoleransi?
*tak payah angkat tangan.so lame-o

act 1.
* cawan Bedah berkulat, colorful lagi,hasil tindak balas bakteria yang diternak selama 3 ari 4 malam dalam mug yang digunakan untuk melantak sup cendawan,atau dalam bahasa penjajah dikenali sebagai mushroom soup.kemudian Bedah datang terkulat-kulat dengan muka tak bersalah mahu meminjam mug Senah walaupun Senah dah black list Bedah kerana rekod meminjam Bedah yang begitu buruk sekali.
-tahap mengundang cacian.

act 2.
* Kamal nampak rumetnya sedang berpeluh-peluh mengemas sana sini dalam rumah sempit yang dikongsi berdua.tetap die buat lagak selamba bergayut dengan Bedah di talian.
-tahap mengundang carutan.

act 3.
* Misnah baru pulang daripada kerja keras membanting tulang di kelas Perniagaan, terkocoh-kocoh mendaki tingkat 5. tersemat di hati beliau "rumahku syurgaku". sejurus sampai,seperti berada di sauna.tabir langsir dilabuhkan di kesiangan hari.untuk menambahkan bengkak di hati Misnah,tingkap pula tertutup kejap.macamlah blok sebelah ada jantan.padahal Vivian yang sudah meninggalkan aliran sains pun tahu tentang air circulation.apetah lagi Bedah yang sememangnya beraliran sains.
-tahap mengundang kerusi di kepala.

act 4.
* Badrul dan Wong ada kisah silam.tragedi perang dingin yang tidak diketahui puncanya tetap mengguris hati Wong.Kebisuan Badrul yang cuba diajak berbual oleh Wong tetap merobek ulu hati Wong sampai ke hari ini.bukan Wong berdendam, tapi bak kata Hitler, time heals everything. tidak semudah kau ajak anak 3 tahun temankan kau ke Giant lepas kau pulas perut die sebab menangis tidak mahu dipaksa tidur di siang hari.
-tahap aku ingat sampai mati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan