Khamis, 23 September 2010

cantik

setengah-setengah orang suka yang kurus. separuh lagi suka yang chubby stok peluk tak rasa tulang rusuk.
terpulanglah.

pada aku, semua orang pun ada keistimewaan dan kecantikan yang tersendiri. mungkin dahi kau jendul bak padang rugby, tapi akan ada yang pandang kau cantik.  jangan risau. tak perlu jadi megan fox untuk dipandang  cantik.

dan aku jenis yang rasa setiap perempuan ada cantiknya yang tesendiri, yang natural tanpa tampalan warna-warna palsu yang keterlaluan menutup cela yang membuatkan kau sangat tidak kelihatan real dan palsu. kadang-kadang aku suka muka baru bangun tidur aku yang belum dicuci, ditonyoh dan disental. eh, macamlah muka aku banyak daki,tak.

******************

aku rasa muka perempuan yang jadi bekas kekasih kepada bekas kekasih aku itu cantik, muka melayu.
kawan aku kata tak cantik.gigi jongang. seorang lagi kawan aku cakap, hidung dia cantik. nah, variasi perspektif kan.


dan aku percaya bahawa jika kau ialah secara mutlaknya kau tanpa sedikit pun menjadi Kalsom, kau akan cantik dengan cara kau. tak perlu nak ditenyeh tepung gomak pada muka semata-mata kerana kau selalu makan di kafe dengan Emily yang berdarah campuan, yang secara semulajadi cerah.


*******************

dan jangan kau biar Emily koyakkan kurung moden kau untuk diganti dengan skirt pendek.

kau cantik dengan cara kau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan