Khamis, 12 November 2009

aku single traveller

aku single traveler..
ada masa-masa aku berluang waktu bersama taulan..
ada masa aku senang sendirian..
destinasi kita tak selalu sehaluan..
walau kita punya satu ikatan..

syukur tuhan,Kau permudahkan perjalanan aku..menunggu bas upm,rapid kl,tak sesusah mana..tidak sesusah ketika aku mahu berhabis duit di mines,tidak seperti ketika aku mahu berlibur di mid valley..syukur tuhan atas segalanya,atas kesempatan yang Kau berikan,atas segalanya..

sedikit ralat aku rasakan,kerana aku telah memberi pertolongan yang menjerat kepada seorang gadis,single traveler juga aku kira..aku tidak sehina sehingga mengebas wang ptptn dia,aku hanya mengiakan perkara yang tidak begitu benar,kerana ketika itu aku sedang nanar..

"ktm da lepas ke?"
blom,aku jwb pendek..ketika itu bas berhenti di mines resort city..

"ktm kat snie turun kan?"
ha'ah,aku kemalasan...
bas teruskan perjalanan
aku terus berlamunan
"alamak!" aku tepuk dahi..bas lalu di ktm serdang.


kesian gadis itu,kelihatan seperti was-was..seperti belom terbiasa dengan metropolitan ini..aku juga begitu pada awalnya,namun aku gagahi diri,sepeti lady gaga sewaktu baru-baru diperkenalkan oleh Akon..ah,aku melalut..kembali kepada persoalan perawan tadi,aku kira masih perawan,sama seperti aku,kelihatan sangat naif..kasihan,aku diterjah rasa bersalah..
sungguh aku tak berniat,walau aku sungguh jahat..
aku paham kau wahai perempuan..tp kau sudah tiada,harap kau maafi aku,aku tak sengaja...masakan aku sengaja berbohong,aku juga single traveler lady..

sering juga aku bertanya soalan yang bengap kepada sapa-sapa saja yang
hinggap..nasib kau la..
kalau aku ditipu orang,atau dilayan tidak selayaknya,ya..aku ucapkan terima kasih..kerana membuang masa aku,kerana biarkan aku menatap wajah kau yang mencuka bagai celaka..

owh ya,smpai di chan sow lin,pengumuman berkumandangan...para penumpang lrt diminta mengosongkan gerabak..celaka,aku bermonolog..tdk mahu mention opsl 3 jejaka upnm..haha

*semua turun*

kau ingt seronok,sedap2 duduk tbe2 kne queue kat luar,aku bwk beg byk lg..
mmg mcm cibai..

hati kiri aku menjerit,keluar segala perkataan
yg buruk2 saja kedengaran..
1 morfem
=fuck
2 nmorfem
=babi.lancau.cibai.anjing.setan
3 morfem
=pukimak.celaka.lahabau.sialan.


hati kanan aku membisik
"sabar saja tuan
ini dugaan bukan
boleh cerita pada anak cucu kemudian
aku seorang yang terkawal perasaan"

tuhan itu adil bukan..
sudah aku nyatakakan
awalnya aku diberi kesenangan
sudahnya sedikit kesulitan
aku harungi dengan kesabaran
walau terpalit sedikit carutan makian
tetap juga aku teruskan


*aku dalam bas nih,sial brader nih bwk bas cm gampang..kalo babi naek pon pening,haram..!
beg org sebelah bergolek kat aku td.
aku senyum..
nah..
aku taip.
taip lagi.
beg aku tergolek kat die..
die hulur.
x pdg aku yg lawa.
x pandang aku yang manja
aku senyum juga.
thanx,sedikit plastik kalau diamati
sial ko,ko ingt ko ensem?beg ko tergolek 2,beg aku satu je tergolek,lagi ko nak belagak..dasar bajingan,sialan perangai mcm babi,gampang mcm haram..
xtaw kenang budi..
bleh pergi mati
mampos ko
aku kutuk ko,pdlh ko sblh aku je..haha
lantak ko la..

ps: abg bas nih mmg celaka.pening aku dibuatnya.

ps2: aku lalu sblh mrsm bentong.lawa gler babi..
jeles gler,mktb aku dlu buruk nk mati,dah rezeki ak..pesanan aku buat
warga mrsm bentong,blajar tinggi-tinggi

ps3: aku sdg menaip dlm bas.

*terhuyung hayang.macam mabuk todi.xpon martini.agaknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan