Khamis, 14 Ogos 2014

Flash back

Aku start ada blog since 2009 kalau tak silap. Aku start baca blog since 2008. Awal-awal dulu, memang hari-hari aku baca blog. Paling feberet blog Fynn Jamal. Sampaikan bila baca entry lama-lama dia, aku boleh pulak ikot emo sekali. Padahal entry lama kot.

Siap boleh khatam sampai the very first entry. She influenced me a lot. Kalau dulu, semua aku rasa apa yang dia fikir tu betul. tapi sekarang, I beg to differ uollsss. Ada yang aku setuju, ada yang aku baca macam angin lalu gitu. tak setuju tapi tak la bangkang. Pendapat masing-masing kan. 

Dulu hanya 2 orang mutual friend kat facebook yang like her page. Sekarang 100+ yang like her page. Dah rasa tak eksklusif dah Fynn Jamal untuk aku. YES aku tamak.Haha. Macam aku tamakkan suami aku.hihi

Aku tak heran kalau blog Keknis and Kokping ada ratusan reader sebab well you know who they are. Sekarang Kokping tak update blog. Keknis empat bulan sekali baru update.sobsss. Keknis tu sebaya aku je pon. Sebok nak KeknisKeknis kenapa? hahaha

Walaupun dah start tulis blog daripada 2009, tapi aku ni jarang sangat menulis. Macam ada musim. Musim sedih update la blog. Kalau musim bahagia harammmmm nak update. Dasar lupa daratan betoi.

Aku tulis untuk diri aku sebenarnya. So nanti anak-anak mummy boleh baca and know your mom well. Selami hati mummy, tau apa yang their mummy go through masa muda.

Nanti masa tengah breakfast, anak-anak mummy tanya;

"Mummy, dulu masa muda mummy selalu gaduh ngan daddy kan?"
         "Mana Daniel tau mummy and daddy selalu gaduh?"
"Daniel baca blog mummy malam tadi."
           
erkkk.....

Walaupun boleh je tulis semua benda yang seronok-seronok je.
Tapi biarlah anak-anak mummy nanti tau ups and downs hidup parents depa.

Biar depa belajar daripada pengalaman mak ayah depa.
Lagipun tulisan ni is primary source of information.
Ditulis pada masa kejadian.
Takde unsur tokok tambah yang mungkin terjadi bila aku ceritakan 20 tahun akan datang.

Seperti biasa, entry ni tiada ending menarik.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan