Ahad, 25 Julai 2010

kawan-kawan

ini cerita cinta tentang kawan2, tentang peneman jiwa, tentang pemegang kunci hati aku.

sejak kecik,aku memang jauh panggang dari api nak dikatakan friendly.
aku budak comot yg cintakan atmosferanya..
aku tak suka riuh-rendah manusia..
aku benci kenduri kendara..
aku jauhkan diri dari manusia selain keluarga.

nak mulakan perbualan, mmg bukan kepakaran aku
aku cuba jugak, tapi aku akan kutuk diri aku lepas tu
aku akan nampak bodoh ,kekok,kaku, palsu
penamatnya, aku ajarkan diri istilah membisu

aku benci akan manusia.
separuh-separuhnya seperti serigala
semahunya aku diratah jiwa
sebolehnya mahu memijak kepala

aku ada ramai kawan
aku ada ramai kenalan

tapi yang aku junjung,
tetap juga mereka bernama sahabat

jika aku sudah sayang,
aku akan rangkul
aku akan pikul

nah
ambil telinga aku
untuk kamu-kamu
memang tersedia lama untuk kamu,
teman dalam jiwa.

nah ambil jiwa aku
mari kongsi segala derita
mari hebah segala cerita

angin,
siulkan rasa cinta aku buat teman2
lewat suara kamu.

aku tak gusar berteman sedikit
aku tidak endah kawan berbakul

aku cuma mahu kamu kamu kamu
sahabat.

ini cerita cinta tentang kawan2, tentang peneman jiwa, tentang pemegang kunci hati aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan