Sabtu, 27 Februari 2010

bukan-entri-kutuk-orang

beberapa jam lepas,saya ada ber-ym dengan bekas rakan sekelas.melihatkan status beliau yang berbunyi
"searching 4 a true love", saya terpanggil untuk turut berprihatin dan berkongsi rasa.

cik Fasha: u might not need to search 4 true love,it might come as it has been destinied 4 u.b prepared 4 it.hehe
MM: so i have to wait???
MM: till when???
cik Fasha: till god lead u for it
cik Fasha: haha

MM;bukan nama sebenar.tapi kisahnya tetap benar.
pokok pangkalnya,paling utama dalam hidup,jangan busukkan jiwa dengan berprasangka,apatah lagi buruk sangka terhadap sang pencipta.ataupun kita memang bersedia untuk menerima musibah.sekarang pilih.

berpisah dengan bukan-kekasih-yang-kekal bukanlah pengakhiran hidup insan.rasanya sangat dangkal kalau kau akhirkan pengembaraan roh kau di bulatnya tali gantung yang materialnya berasaskan cadar,langsir.


saya memang kampung.mungkin ada yang akan meluat.saya semahunya tidak mahu terima sebarang budaya fuck aroud.tidak selagi mas kahwin tidak diserahkan,sebelom kadi dijabat,sebelom dulang 9 berbalas 7.
tapi takdir tuhan,siapa dapat jangka bukan?

saya tidaklah paranoid setakat putus cinta-kita-abadi kononnya.sedikit pon tidak berkudis mahupun menanah di hati.sungguh.

mungkin saya ini kampung,kuno,tak urban,tak kool.
sebab saya memang tidak pernah percaya terhadap cinta sebelom kahwin.

"minah sayang abang tak?"
> "tentulah minah sayang abang"
*sambil pintal2 rambut.tipikal.
"abang nak minah buktikan"

kamonlah.
kalau sang binatang buas sudah tunjukkan hint sebegini,eloklah angkat kaki bersama crocsband yang dipenuhi Jittbizs aneka wajah.


hari ini saya kata saya penggeli haiwan..ya,betol,tapi ini bukan fakta. mungkin hari esok saya akan bela
sekandang harimau ,siapa boleh duga.

hidup ni taklah sepalat mana kalau kita bersangka baik terhadap tuhan.tolong rasa jahanam kalau kita menyimpan perasaan tersebut.

hidup ini bukanlah yang indah2 sahaja.
seperti.
hari2 makan spaghetti..laratkah? sesekali,teringin juga makan sambal tempoyak kan?
sebab kita ialah Salmah,Bedah,Timah,Abu,Kasim.


strictly,fucking around bukan cara kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan