Selasa, 10 Ogos 2010

ramadhan.

esok 1 ramadhan tahun 2010. hijrah yg ke berapa, aku lupa.hehe.

harap2 bulan ramadhan kali ni memberi keinsafan kepada semua..lebih2 lagi aku yang teramat nyata kejinya.
padahal setiap kali ramadhan pun azam nak jadi baik..tak pe,keep on trying.

nak jadi baik bukan senang, bukan ambil masa sehari,
kalau tak silap aku, 
bapa lukman-al hakim cakap dekat beliau, kalau nak anak2 yg baik dan soleh kita harus jadi soleh sekurang-kurangnya 20thn sblm anak tu lahir.
entah lah.
sory kalau salah.

ramadhan kali ni, aku harap puasa dengan penuh ikhlas, bukan sebab setakat faham bahawa:
ramadhan wajib puasa.
ramadhan kali ni, aku nak kurangkan mencarut,maki.mengutuk.mengeji:
harap sampai bila2.

rindunya nak sahur dekat rumah dengan family.
ohohoho..

aku nak melarang diri aku daripada melawat bazaar dengan kerap.
harap2 nafsu serakah makan ni dapat dikawal. kalau orang lain sebok cakap membazir lah apa kalau gi bazaar, aku nih ada lagi nak kena kawal selain kawal nafsu membeli.
aku kena kawal nafsu nak makan makanan yg aku beli tadi.
time tu jgk.
real temptation kan.


slurppp..

kepada kwn2 yg selalu skodeng blog aku nih,
iaitu NADZIRAH NAJLAA n SYAQIIR,
jangan korek hidung bermula dpd syuruk smpai azan maghrib ok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan