Rabu, 4 Ogos 2010

pra-sejarah

aku perhatikan posts lama aku,aku belek2 archive..lama2 baru aku sedar..aku lebih banyak menulis dlm keadaan marah dan sedih..hanya sekali-sekala aku update blog dlm keadaan gembira..tu pon moment gembira tuh dah 3 hari lepas,baru aku rajin nak update..

bagi aku, menulis satu terapi yg sangat berkesan bagi aku..kalau marah, semua pon boleh.nak mencarot,memaki hamun..tak ada siapa yg kisah..selain musik dan tidur, aku prefer utk menulis..kalau mood bosan dan biasa2 je, memang jarang aku update blog,hampir tak pernah aku rasa..

aku benci betol dengan ayat2 blogger sekarang,
"follow aku ok..."
"aku dah follow kau, nanti kau follow aku ok.."
urgghhhhhh..
pergilah mampus dengan follower berjuta-juta kalau kau tak menulis dari hati..
aku tak menulis utk puaskan hati mereka-mereka..jauh sekali nak jadi blogger terkenal..aku menulis untuk
luahkan perasaan aku..buat apa jadi plastik..
aku takkan menulis semata-mata utk org suka..

aku hanya akan follow blog yg betol2 aku klik each time aku online..bukan saja2..follow blog sana-sini,
tapi haram tak jenguk blog tu pon..ade jgk blog yg aku tak follow, tapi memang aku da hafal sgt link die dlm kepala otak aku ni..kadang2 seronok jugak jadi silent reader..

yang paksa2 aku follow blog die,sorry lah..aku tak berniat nak semakkan update for newest post kat dashboard aku..tak payah paksa,kalau aku rasa aku suka blog kau,tiap2 hari aku klik..

follower berjuta pon, masuk kubur seorang jufgak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan