Khamis, 7 Januari 2010

aku-tak suka-bagi-tajuk-spesifik

hidup ini roda.kau tak percaya?hidup ini kitaran.putaran.pusingan.rentetan.

kau penah lalui situasi ni?
kau jadi nombor dua. kau menduakan. kau diduakan.adil bukan? kau jadi perampas,dan hak kau dirampas.mahu mengamuk?nah.cuba.aku mahu lihat kau akan berkata,
"ini tidak adil"
tunggu saja penampar tunggal di sekitar kau.

kau kata kau kool kalau kau rasa kau kool. tapi aku yang lihat,aku rasa kau fake.kalau orang lain lihat,orang akan kata hipokrit.

kau pakai baju ketat.nampak susuk menngiurkan.kau kata Minah kolot. die pakai baju kurung pesak gantung. emak Minah kata Minah nampak manis. boyfren Minah kata Minah sopan. rumets Minah kata Minah nampak ayu.kau kata Minah kolot. kau kata Minah outdated. kau kata Minah tak ikot fesyen. orang kata kau apa?

bodoh.celaru.angkuh

bodoh; kau jadi mangsa kerakusan fesyen.fesyen evolve every seconds.

celaru; kau tak tau apa yang cantik untuk diri kau.kau tak taw untuk jadi apa. Lady Gaga kah,Paris Hilton kah..yang pasti kau Joyah,bukan kelahiran metropolitan London.

angkuh:
kau kata kau cantik.up to date.kau kata Senah selekeh,pakai tudung jatuh di dada.

hey c'mon Joyah tolol,kau tak akan ke mana. tinggi mana kau terbang,tak teringin cium hanyir bau tanah kah?
tak mahu hidu klorofil hijau?
selamanya mahu terawang di awanan?

teruskan.

lihat betapa pengalaman menjadi guru terbaik. kau dikejar dan hampir mahu diterkam harimau kumbang,kau mahu terus menceroboh ke dalam kandang binatang itu? aku tak maksudkan kau ialah Steve Irwin. aku maksudkan kau ialah Bedah,Seah,Joyah,Leman,dan mungkin Muthusamy.

kau serik.kak?
lihat,aku kata.
pengalaman yang bererti
pengalaman semalam yang tak akan mati
pengalaman yang kau saja mengerti


*ini bukan entri-untuk-kau..dan ini random.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan